بسم الله الرحمن الرحیم

 

سید حسن نصرالله: ایران همواره یاری دهنده اقتدار لبنان است

 

دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب در یک سخنرانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره یاری دهنده اقتدار و عزت لبنان است و برای تحقق این امر از هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.سید حسن نصرالله به مناسبت نهمین سالگرد آزادی جنوب لبنان طی یک سخنانی در بعلبک شرق لبنان گفت: با اینکه هیچ یک از دولت‌های لبنان برای دریافت کمک‌های نظامی از ایران اقدامی نکرده‌اند، اما جمهوری اسلامی ایران و حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در صورت درخواست رسمی لبنان، از هیچ کمکی برای تقویت اقتدار و عزت لبنان دریغ نخواهند کرد. وی افزود:البته جمهوری اسلامی ایران هیچگاه برای دادن سلاح پیشقدم نخواهد شد زیرا در صورت چنین اقدامی از سوی برخی در لبنان به تلاش برای وارد کردن لبنان به جنگ و یا محور سوریه - ایران متهم می‌شود.

 

 ضمن اینکه از سوی لبنان نیز تاکنون چنین درخواستی مطرح نشده است. این مقام حزب الله تصریح کرد : هرچند کشورهای دیگر حتی در صورت درخواست لبنان نیز تجهیزات دفاعی را به لبنان نخواهند داد، اما آیا کسی این سوال را مطرح کرده است که اگر لبنانی‌ها از ایران و یا سوریه چنین درخواستی را داشتند آنان دریغ می‌کردند؟ وی با اشاره به پیشنهاد یکی از کشورها مبنی بر تحویل هواپیماهای نظامی "میگ" به لبنان گفت: چنین کمکی چه فایده‌ای دارد. هر کشوری که بخواهد چنین هواپیماهایی را بخرد ابتدا باید سیستم‌های ضدهوایی تهیه کند و لبنان نیز الان نیازمند سلاح های ضد هوایی و ضد تانک است تا از خود دفاع کند.

 

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه سلاح‌های "مقاومت" برای گروه‌های چریکی مناسب بوده و برای ارتش لبنان کارآمدی ندارد، اظهار داشت: اگر گروه 8 مارس در انتخابات پیروز شود به تقویت ارتش و توان دفاعی آن خواهد پرداخت. وی افزود: اسراییل درجریان جنگ سال 2006 شکست سختی را متحمل و پس از آن برای رفع نقاط ضعفش به شدت مشغول بازسازی شد، اما در لبنان به جای آنکه عامل این پیروزی یعنی مقاومت تقویت شود عده‌ای به فکر تضعیف و خلع سلاح آن افتادند. گویی اینکه هیچ دغدغه و مشکلی غیر از این موضوع نداشته و وقتی را نیز که به آنها برای این منظور داده شده محدود است. نصرالله خاطر نشان کرد: حزب الله حتی پس از جنگ اخیر، با همکاری حزب آزاد ملی به رهبری میشل عون موضوع تعیین راهبرد دفاعی را مطرح کرد و پیگیر شد، اما طرف مقابل جدیتی در این زمینه از خود نشان نداد، از سوی دیگر هیچ کشوری حاضر به تقویت نظامی لبنان نشده و آمریکا نیز هیچگاه سلاحی به لبنان نخواهد داد که از آن در برابر دشمن اسراییلی استفاده کند. دبیرکل حزب الله اضافه کرد: متاسفانه در لبنان برای عده‌ای آزادی خاک اشغالی و اسیران مهم نیست و برای آنان فقط خلع سلاح مقاومت مهم است. اما همه می‌دانند که امروزه قدرت لبنان در تقویت مقاومت آن است .

 

نصرالله در بخش دیگری از اظهاراتش ادعای اخیر مجله آلمانی "اشپیگل" مبنی بر نقش داشتن حزب الله در ترور رفیق حریری نخست وزیر سابق لبنان را توطئه‌ای کاملا اسراییلی خواند و گفت: اسراییل پس از شکست از مقاومت در سال 2000 توطئه تروریست معرفی کردن حزب الله و مقاومت و ترور شخصیت‌های آن را آغاز کرد که نمونه آن ترور شهید عماد مغنیه بود. وی افزود : صهیونیست‌ها دریافتند که مقاومت را با جنگ نمی‌توانند نابود کنند به همین دلیل به اتهام زدن‌های مختلف از جمله تروریست بودن آن روی آوردند که ادعای اخیر اشپیگل نمونه کاملی از تلاش صهیونیست‌ها در این زمینه است . دبیرکل حزب الله اظهار داشت: استراتژیی که صهیونیست‌ها در این زمینه دنبال می‌کنند، ربط دادن حزب الله به تحقیقات بین‌المللی درباره ترور رفیق حریری است اما مقاومت این ایام خطرناک را با هوشیاری و آمادگی کامل پشت سر گذاشت و همه لبنانی‌ها با حضور در پای صندوق‌های رای و انتخاب نامزدهای گروه 8 مارس پاسخ کوبنده‌ای به این توطئه‌ها خواهند داد. این مقام حزب الله همچنین به دخالت‌های آمریکا در امور لبنان اشاره کرد و گفت: آمریکا با اعزام معاون اوباما به لبنان در حمایت از برخی لیست‌های انتخاباتی و هزینه کردن برای پیروزی آنها تلاش می‌کند .

 

نصرالله گفت: در کنار این موضوع، تهدید‌های صهیونیست‌ها را که گفته‌اند اگر مردم لبنان نامزدهای گروه 8 مارس و حزب الله را برگزینند با قدرت ارتش اسراییل روبرو خواهند شد مطرح شده اما هیچ یک از سران گروه 14 مارس این اقدامات و سخنان را تهدیدی علیه لبنان نمی‌دانند و اعتراضی نیز به آن نمی‌کنند. وی افزود : این در حالی است که وقتی احمدی نژاد رییس جمهوری ایران سخنی در مورد انتخابات لبنان می‌گوید برخی آن را دخالت در امور داخلی لبنان تلقی می‌کنند . دبیرکل حزب الله خاطر نشان کرد، صهیونیست‌ها می‌دانند که اگر گروه 8 مارس در این انتخابات پیروز شود رهبرانی سرکار خواهند آمد که به لبنان قوی اعتقاد داشته و از تهدید‌های اسراییل هراسی نخواهند داشت . این مقام حزب الله از همه مردم شرق لبنان خواست با حضور در پای صندوق‌های رای در 17 خرداد ماه به عنوان نه یک انتخابات بلکه به مفهوم شرکت در یک همه پرسی به منظور حمایت از مقاومت به تکلیف خود عمل کنند.